Mavala je synonymem švýcarské kvality.
Mavala KRÁSA A PÉČE
O VAŠE NEHTY

Zdravé nehty

Minerály potřebné pro zdraví nehtů

Vápník:

je nevyhnutný pro silu a správné složení nehtů. Obsahuje ho mléko a mléčné produkty (jogurty, sýry, smetana, máslo, atd.), ryby.

Jód:

přispívá k zdraví nehtu. V největší míře se vyskytuje v mořských rybách, ústřicích, špenátu a potočnicích.

Síra:

je potřebná pro správné složení nehtů a působí protiinfekčně. Najdete ji v kapustě, okurky a cibuli.

Železo:

zabraňuje anémii a je důležité pro okysličování tkaniva. Je nevyhnutelným prvkem v složení nehtu a hraje důležitou úlohu i při jeho tvarovaní. Nejvíc železa obsahuje špenát, meruňky, sušené ovoce a zelenina a vaječný žloutek.

Křemík:

tzv. buňkový „cement“ zabraňuje stárnutí. Podporuje růst a odolnost nehtu. Nachází se v zelenině, sušených švestkách, obilninách, česneku a cibuli.

Hořčík:

je součástí lidských buněk a podílí se na více biologických funkcích. Zabezpečuje též mezibuněčnou minerální rovnováhu spolu s draslíkem. Hořčík se nachází hlavně v sušeném ovoci, zelenině, víně, mořských řasách, kakau a obilninách.

 

Vitamíny potřebné pro zdraví nethů

Pro zdravé nehty jsou primární vitamíny A, B, C, D a E.

Vitamín A:

posilňuje nehty a podporuje jejich růst. Nachází se v mléku, čerstvé zelenině, mrkvi, rajčatech, meruňkách, třešních a v rybím oleji.

Vitamín B:

slouží jako prevence i pomoc při onemocnění nehtů. Obsahují ho cereálie, chleba, sladová pšenice, rýže, čerstvá zelenina, kapusta a vaječný žloutek.

Vitamín B2:

podporuje zdravý nervový systém.

Vitamín B6:

pomáhá organizmu vstřebávat proteiny.

Vitamín B12:

zabraňuje anémii.

Vitamín C:

zvyšuje odolnost organizmu vůči infekcím, je důležitý pro formování kostí, zubů a pojivového tkaniva. Posilňuje cévy. Vyskytuje se v čerstvém ovoci, citrusových plodech a zelené paprice.

Vitamín D:

vytváří se v těle působením UV záření. Umožňuje organizmu využívat vápník, tedy ujmout se v mateřských buňkách, a přijímat blahodárné účinky slunečných léčiv. Obsahuje ho mléko, mléčné produkty, olej z tresky, olivový olej, vaječný žloutek, ryby a korýši.

Vitamín E:

hraje významnou úlohu svým antioxidačním působením v buňkách. Najdete ho v cereáliích a rostlinném oleji.

Nehty, Tipy a rady